Az összhang befolyásának kutatásáról...

22/07/2014 18:25

Régtől elfogadott "tény" volt a PPM menedzserek közt, hogy 100% összhang 10%-al növeli a játékos teljesítményét (ahoz képest, ha 0 összhangja lenne). Ezt annak idején többször is ellenőrizte jónéhány menedzser, én is utánna számoltam anno, és stimmelt.

Nem rég megjelent  canucks357 tolláról egy cikk, melyben arra a következtetésre jutott, hogy a kapusoknál az összhang 25%-ot adhat hozzá a kapus értékeléséhez. Gondoltam utánna nézek ennek a dolognak én is, hisz most, hogy a kapusértékelésbe csak a védő kapus számít bele, sokkal egyszerűbb eredményt kapni.
Megkértem néhány havert, hogy küldjön nekem meccs előtti adatokat a kapusairól. majd megnéztem az aznapi meccsriportot. Gyenge kapusoktól kezdve válogatott kapusokig minden volt a referencia csoportban. Altalában stimmelt az említett 25%, de nem minden kapusnál. Azoknál, ahol nem stimmelt, sajna nem screeneket kaptam, így nem lehettem biztos az adatokban.

Hogy tutira menjek beáldoztam egy ifimet -nem nagy szám, de így legalább szolgálatott tett nekünk :)
Radovan Cíbik-nek - áldott legyen a neve :) - leállítottam az edzését mikor pont 2/1/1 arányban volt. Persze addigra már összeszedett 30% összhangot... , viszont 100%-kos erőnléttel és 0 tapasztalattal produkált 40-es  kapuserőt.
A múlt szezon végén ahol lehetett - ott szedegette az összhangot, és az idei szezonban is - még a KGyK -ban is játszott (nincs szabad napom barimeccsekre)...
A minap volt alkalmam végigvédeni egy elsőligás bajnokimeccset. A meccs előtt 70%-os összhangja volt, 100%-os erőnléttel és (sajnos) 5 tapasztallal rendelkezett.
44 -es kapuserőt produkált!

Ha elhanyagoljuk az 5 tapit (ami kb 0,5%-al növeli a teljesítményt), és nem számolunk a különféle kerekítésekkel a bemeneti adatokban, akkor
40%-nyi összhangnövelés pont 10%-al növelte a kapuserőt.
Ez ugye azt jelenti, hogy valóban 25%!-ot nyerhetünk az összhangal.

Feltételezem, hogy ha a kapusoknál megváltozott az összhang hatása, akkor a játékosoknál is - bár ezt még jó lenne alátámasztani valami számokkal...
Minden esetre, a "Teljesítmény növelők" szekcióban átírtam az összhang hatását 25%-ra.

Tags

The list of tags is empty.